新聞記事を使った学習
2・3年生では、
新聞記事を読み解くワークシート
による学習をスタートしています。
朝学習の時間を週に1度使い、
各教科の学習を進める上で必要となる
資料の読み取り能力や、読解力、
語彙力を高めようという狙いです。
継続は力なり!
2・3年生では、
新聞記事を読み解くワークシート
による学習をスタートしています。
朝学習の時間を週に1度使い、
各教科の学習を進める上で必要となる
資料の読み取り能力や、読解力、
語彙力を高めようという狙いです。
継続は力なり!
2年生の総合的な学習の時間では、「社会に学ぶ『14歳の挑戦』」に向けた学習が始まりました。
感染症の影響で先を見通すことが難しい状況ですが、今自分たちにできることに前向きに取り組んでいきましょう。
1人1人にとって、素晴らしい体験になることを願っています。
雨の多かった大型連休でしたね。
今日は晴天となり爽やかな気持ちのいい日です。
体育では美しい山々をバックに元気に活動していました。
本日、6限目に令和3年度第1回生徒総会が行われました。
令和2年度後期の生徒会活動を振り返るとともに、今年度前期の活動内容について、
生徒会長、各専門委員長から提案がありました。
今日決定した活動計画をしっかり実行に移すことができるように、一人ひとりが積極的に生徒会活動に取り組んでいきましょう。
1年生の教室横廊下には、自己紹介が掲示されています。
少しずつ中学校生活にも慣れてきたでしょうか。
明日から大型連休に入ります。
有意義に過ごし、エネルギーを蓄えることが
できるといいですね。
1年 家庭科、理科
2年 英語
3年 国語、数学
Hello there!
I went fishing with one of the teachers in Funahashi Village last school year. I was very excited because it was my first time. I woke up at 4:30 am and met him at Amaharashi Marina at 6 am. We rode a boat and sailed. I thought it was going to be easy, but I was wrong. It was difficult. My arms felt heavy. My finger got a cut from the hook of the fishing line too, but I still enjoyed a lot. We finished at about 10 am. I caught 6 squids. I shared them with my other friends. We cooked ika nimono and made sashimi. They were delicious. I want to go fishing again sometime in the future.
清掃の時間、一生懸命取り組んでいます。
1年生もだいぶん手順を覚え、慣れてきました。
朝から落ち着いた雰囲気です。
Hello there,
Last month, I climbed Mt. Togari with 2 other Filipino English teachers. I woke up early and met them in Tateyama Town. We started hiking at 7: 30 am. It took us about 1 hour to reach the top. It was a little cloudy that day, so we couldn’t clearly see the view from the top. Still, I enjoyed it. We saw tall pine trees and enjoyed fresh air. We also met other people there. We smiled, greeted, and talked to each other. It was fun.